تي وي لاين (TVL) چيست ؟

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته

تي وي لاين (TVL) چيست ؟


 

كيفيت تصوير در دوربين هاي مداربسته آنالوگ با پارامتري به نام تي وي لاين ( TVL ) مشخص مي شود كه در واقع قدرت تفكيك پذيري افقي تصوير مي باشد و به عنوان خطوط رزولوشن افقي نيز شناخته مي شود .

 

تي وي لاين به حداكثر خطوط عمودي متناوب قابل تفكيك تاريك و روشن نسبت به ارتفاع گفته مي شود. وقتي گفته مي شود ۴۰۰TVL يعني ۲۰۰ خط عمودي قابل تفكيك روشن و ۲۰۰ خط تاريك در ارتفاع تصوير قابل شمارش است.

حداكثر تي وي لاين قابل انتقال در سيستم PAL و NTSC براي نمايش ۷۲۰TVL مي باشد پس اگر دوربين هم چيپي با كيفيت بالاتر داشته باشد در هنگام نمايش تاثيري ندارد. يكي از راه حل هاي برخورداري از كيفيت بالاتر استفاده از دوربين هاي AHD مي باشد كه اين محدوديت دوربين هاي ديجيتال را حل كرده است .

 

دوربين هاي مداربسته آنالوگ موجود در بازار معمولا كيفيتي بين ۴۲۰ تا ۷۲۰ تي وي لاين دارند. البته به اين نكته توجه داشته باشيد كه علاوه بر TVL , نويز, كيفيت رنگ, نوع سنسور دوربين و فاكتورهاي ديگر نيز در كيفيت تصوير به دست آمده تاثير دارند.

فروشندگان در بازار ممكن است با درج TVL هاي بالا يا غير واقعي بر روي محصولات خود فروشنده را به خريد ترغيب كنند براي همين پيشنهاد مي شود در هنگام خريد دقت بيشتري كنيد.

براي آشنايي بيشتر و ديد بهتر نسبت به اين پارامتر, در زير چند نمونه از اين واحد را براي نمونه به رزولوشن ديجيتال تبديل نموده ايم :

 

روزولشن به مگاپيكسل روزولشن ديجيتال كيفيت انالوگ
۰٫۲۵ مگاپيكسل ۵۱۰×۴۹۲ ۴۸۰TVL
۰٫۳۸ مگاپيكسل ۷۶۸×۴۹۴ ۶۰۰TVL
۰٫۴۱ مگاپيكسل ۸۱۱×۵۰۸ ۶۵۰TVL
۰٫۵۶ مگاپيكسل ۹۷۶×۵۸۲ ۷۰۰TVL
  1. دوربين مداربسته هايك ويژن
  2. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  3. دوربين مدار بسته
  4. قيمت دوربين مدار بسته
  5. خريد دوربين مدار بسته
  6. نصب دوربين مداربسته
  7. هايك ويژن
  8. دوربين مداربسته هايك ويژن
  9. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  10. دوربين مدار بسته
  11. قيمت دوربين مدار بسته
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.