راهنماي نصب دوربين مداربسته در فروشگاه

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته

راهنماي نصب دوربين مداربسته در فروشگاه

نصب دوربين مداربسته در واحدهاي تجاري از الزامات مي باشد. براي نظارت و حفاظت از دوربين مداربسته در اين واحد ها استفاده مي شود . اين نظارت تصويري مي تواند بسته به واحد تجاري و زمينه فعاليت آن شامل : كنترل ورود و خروج افراد , نظارت بر اجناس و جلوگيري از سرقت آنها, كنترل ورود و خروج اجناس از انبار, نظارت بر صندوق و دخل واحد و اهداف ديگر باشد.

انتخاب نوع سيستم

 

استفاده از سيستم مداربسته آنالوگ در واحدهاي تجاري بسيار رايج است,اين دوربين ها براي فضاهاي كوچك كار شما را راه مي اندازند اما بهتر است براي اماكن تجاري بزرگ و كسب و كارهاي خاص براي كيفيت بالاتر و تشخيص بهتر چهره افراد از دوربين هاي AHD يا شبكه ( IP ) استفاده شود.

استفاده از دوربين هاي AHD با توجه به قيمت مناسب خود كه بيشتر نزديك به دوربين هاي مداربسته آنالوگ صنعتي مي باشد در مقابل كيفيتي كه ارائه مي دهند به تازگي در بازار رواج پيدا كرده است .

 

انتخاب برند مناسب

 

انتخاب برند دوربين مداربسته و تجهيزات آن در اين واحدها از اهميت بالايي برخوردار است, بهتر است از برندهاي مناسب و با كيفيت در اين اماكن استفاده شود. به هيچ وجه دنبال دوربين ها و تجهيزات متفرقه و خيلي ارزان نرويد چون اين تجهيزات از كيفيت پاييني برخوردار مي باشند و در هنگام نياز شما قادر به تشخيص چهره افراد نخواهيد بود و هزينه هاي نگهداري زيادي را به شما تحميل خواهند كرد.

بهتر است از برندهاي متوسط به بالا تجهيزات نظارتي در واحدهاي تجاري كوچك و از برندهاي برتر براي واحدهاي تجاري بزرگ استفاده شود.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته  

محل هاي نصب دوربين مداربسته

 

انتخاب محل هاي نصب دوربين مداربسته و تعداد دوربين هاي مورد نياز به وسعت , نوع واحد تجاري و فضاهاي آن بستگي دارد. تعداد دوربين ها و محل نصب آنها بايد طوري انتخاب شود كه نقطه كوري باقي نماند. از مكان هاي رايج مي توان به موارد زير اشاره كرد :

 

بيرون واحد تجاريبراي كنترل ورود و خروج افراد, نظارت بر فضاي روبروي واحد تجاري و در بعضي موارد كالاهاي كنار درب پيشنهاد مي شود حداقل از يك يا ۲ دوربين در اين قسمت استفاده شود .

 

روبروي مشتريان و محل فروشدوربين به گونه اي نصب مي شود كه مشتريان را از جلو نمايش مي دهد. و اگر محل فروش به درب ورودي نزديك باشد مي توان كنترل ورود و خروج افراد را نيز از اين طريق تامين كرد.

 

ورودي واحد تجاريدر صورتي كه ورودي واحد تجاري از محل فروش قابل پوشش نباشد بايد دوربيني جداگانه براي پوشش اين قسمت براي كنترل ورود و خروج افراد نصب شود.

بيشتر بخوانيد:   دوربين مداربسته       پكيج دوربين مداربسته

   هايك ويژن      تي وي تي

روبروي فروشندهبراي كنترل مشتريان از پشت و نظارت بر كار فروشنده در اين قسمت از دوربين ديگري استفاده مي شود.

دخل و صندوق واحد تجاريورود و خروج پول به صندوق يا دخل واحد تجاري را مي توان از اين طريق كنترل كرد. در اين قسمت معمولا از دوربين صنعتي ( BOX ) استفاده مي شود.

انبار واحددر صورتيكه واحد تجاري داراي انبار باشد بسته به وسعت آن بايد از دوربين هاي مورد نياز براي كنترل آن استفاده كرد.

قفسه هاي فروشگاهدر صورتيكه اين قسمت توسط دوربين هاي ديگر پوشش داده نشود بايد بسته به وسعت از تعدادي دوربين براي پوشش قفسه ها و محوطه داخل فروشگاه استفاده كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.