اهميت ريچ اسنيپت در سايت فروشگاهي

دوربين مداربسته / نصب دوربين مداربسته / مقالات دوربين مداربسته

اهميت ريچ اسنيپت در سايت فروشگاهي

ريچ اسنيپت ها و schema هاي موثر به عنوان يك تكنيك پيشرفته سئو در طراحي سايت فروشگاهي و شركتي در نظر گرفته شده اند كه بايد در سئو شما مدنظر قرار گيرد.

ريچ اسنيپت ها با كمك HTML ايجاد مي شود كه توسط خزنده هاي موتور جستجو براي ارائه اطلاعات به جستجوگرها قبل از كليك بر روي نتيجه جستجو، خوانده مي شود.

اين امر باعث مي شود موقعيت سايت شما بهتر شود و با هدايت ترافيك واجد شرايط تر به وب سايت خود، نرخ كليك و تبديل را بهبود بخشند.

Rich Snippets چيست؟

همانطور كه گفته شد، ريچ اسنيپت ها از داده هاي كدگذاري شده HTML هستند كه يكبار در نشانه گذاري HTML شما پياده سازي شده است و در نتيجه موتور جستجوي بهتري را به وجود مي آورند كه به كاربران در نمايش داده هاي خاص كمك مي كند. اين قسمت از اطلاعات مستقيما در زير عنوان صفحه نمايش داده مي شود و توضيحات صفحه را بسته به طرح يا نوع آن به كار نشان مي دهد.

اين نوع با مجموعه اي از خواص يا كدي كه توسط موتورهاي جستجو خوانده مي شود همراه است و در نتيجه عمل جستجو، پياده سازي مي شود.

هزينه طراحي سايت       طراحي سايت وردپرس      طراحي پورتال

انواع زيادي از ريچ اسنيپت ها وجود دارد كه مي توانند در HTML يك صفحه وب رمزگذاري شوند. در زير برخي از ريچ اسنيپت ها رايج مورد استفاده وب سايت ها تا به امروز ذكر شده است:

1.     تصاوير و تاليف متن براي Google

ريچ اسنيپت از نويسنده كه با عنوان Google Autorizhip شناخته مي شود، فهرست جستجوي ارگانيك شما را با ظاهري شخصي و قابل اعتماد نشان مي دهد.

اين اسنيپت شامل تصوير نويسنده، نام نويسنده و ميزان دنبال كنندگان Google+ است كه نويسنده در اختيار دارد.

2.     بررسي و رتبه بندي

ريچ اسنيپت از طريق نظرات و رتبه بندي ها، رتبه بندي شركت، نام سازمان، محصول و… را با تعداد بررسي ها نشان مي دهد.

اين ريچ اسنيپت يك روش عالي براي نشان دادن كيفيت كلي و قابليت اطمينان صفحه خاص يك سايت است.

3.     Breadcrumbs

ريچ اسنيپت ها به منظور Breadcrumbs مجموعه اي از لينك هايي را در اختيار كاربر قرار مي دهد كه به كاربر در درك و هدايت سلسله مراتب سايت شما كمك مي كند.

4.     محصولات

ريچ اسنيپت ها از قيمت محصول، در دسترس بودن و رتبه بندي محصولات شما را نشان مي دهد.

اين اسنيپت قبل از كليك بر روي نتيجه جستجو، به جذب مصرف كنندگان واجد شرايط كمك مي كند.

5.     دستور العمل ها

ريچ اسنيپت از دستور العمل، تصويري از كالاي غذايي را با رتبه كاربر نمايش مي دهد. اغلب اوقات اين اسنيپت حاوي مقدار زمان لازم براي ساخت آن و بعضي اوقات اطلاعات اضافي در مورد ارزش غذايي است.

6.     اطلاعات آهنگ موسيقي

ريچ اسنيپت از موسيقي ليستي از لينك هاي مستقيم به آهنگ ها و طول آهنگ و آلبوم زير توضيحات را نشان مي دهد.

7.     اطلاعات يك رويداد

ريچ اسنيپت ها از وقايع تاريخ و مكان يك رويداد خاص را نشان مي دهد.

در كل، اطلاعات اضافي همراه با توضيحات به كاربران كمك مي كند تا صفحه را بهتر بشناسند.

نحوه اجرا و ايجاد ريچ اسنيپت ها

براي اجراي ريچ اسنيپت ها در كد HTML صفحات شما، از نظر فني، توانايي بسيار كمي براي اين كار وجود دارد. يعني شما نمي توانيد هر چيزي كه دوست داريد را تبديل به يك ريچ اسنيپت كنيد.

سه نوع اصلي نشانه گذاري وجود دارد كه گوگل آن را به عنوان يك اسنيپت قوي مي شناسد و ترجمه مي كند كه شامل ميكروديتاها، ميكروفرمت ها و RDFa است.

گوگل استفاده از ميكروديتا را توصيه مي كند، بنابراين ما به اين نوع كد توجه خواهيم كرد.

متاديتا توسط Google به عنوان روشي براي برچسب زدن محتوا براي توصيف نوع خاصي از اطلاعات با استفاده از مجموعه اي از ويژگي ها و واژگان Schema تعريف شده است.

واژگان Schema يك حركت اساسي بود كه توسط موتورهاي جستجو جمع شد تا مجموعه واژگان مشتركي را كه توسط وب مسترها استفاده مي شود براي مشخص كردن صفحات خود به روش هايي كه قابل درك توسط موتورهاي جستجو بزرگ است، جمع آوري كند و ياد بگيرد.

بنابراين، با استفاده از قالب بندي ميكروديتا در رابطه با واژگان، براي نشانه گذاري HTML صفحات وب، اطلاعاتي ايجاد مي شود كه توسط موتورهاي جستجوگر اصلي به عنوان ريچ اسنيپت تفسير مي شود.
سئو كردن سايت      ساخت وب سايت        طراحي سايت اختصاصي


ايجاد ريچ اسنيپت ها به نظر مي رسد كار دشواري باشد اما در واقع كار بسيار ساده اي است.

ميكروديتا براي استفاده از تگ هاي HTML براي اختصاص ويژگي هاي Schema به بلوك هاي HTML طراحي شده است.

بنابراين، هنگام استفاده از كد براي ايجاد ريچ اسنيپت ها ، مشكلات مختلفي در ادامه نخواهيد داشت و پيشنهاد مي كنيم هنگام ايجاد ريچ اسنيپت ها اين مراحل زير را دنبال كنيد.

  1. قبل از شروع به تعيين كد خود، ميكروديتاها را كاملا بشناسيد. Html5 Doctor يك منبع عالي براي يادگيري بيشتر در مورد تگ ها، عناصر و ويژگي هاي مختلف است.
  2. هنگامي كه احساس مي كنيد ميكروداده ها را درك مي كنيد، براي پياده سازي مناسب ترين كد ريچ اسنيپت، بايد صفحه مورد نظر خود را بررسي كنيد.
  3. حالا كه اطلاعات اوليه اي در مورد صفحه خود داريد، مجموعه اي از schema هاي مربوط به صفحه خود را انتخاب كنيد. به عنوان مثال، اگر صفحه شما حاوي ليست آهنگ ها و اطلاعات است، ويژگي هاي Schema مربوط به موسيقي را انتخاب مي كنيد. منطقي نيست كه ويژگي هاي دستور العمل را به كد HTML خود اعمال كنيد. شما مي توانيد با مراجعه به سايت schema.org اطلاعات بيشتري در اين زمينه را كسب كنيد.
  4. اكنون زمان اجراي كد شما است و در صورت نياز به كمك اضافي براي تنظيم ريچ اسنيپت خود، بايد به Google Webmaster Tools مراجعه كنيد. گوگل براي كمك به وب مسترها در اجراي ريچ اسنيپت ها و ساير روش هاي رمزگذاري، مجموعه اي از صفحات وب را براي مراجعه كنندگاني نظير شما، ايجاد كرده است.
  5. هنگامي كه كد خود را با ميكروديتاها و واژگان كاربردي Schema مشخص كرديد، بايد صفحه خود را آزمايش كنيد تا ببينيد Google مي تواند نشانه گذاري شما را بخواند يا خير. اگر كد شما اشتباه باشد، Google نمي تواند آن را به عنوان يك ريچ اسنيپت تفسير كند و در نتايج جستجو ظاهر نمي شود. مي توانيد ريچ اسنيپت خود را با استفاده از ابزار تست داده هاي ساختاري ايجاد شده توسط Google Webmaster Tools تست كنيد.
  6. اگر چراغ سبز را از طرف Google دريافت كرديد كه كد ريچ اسنيپت شما در حال كار است، اگر ريچ اسنيپت نشان داده نشد، نگران نباشيد زيرا براي فهرست بندي داده هاي جديد حدود دو هفته به طول مي انجامد.

چرا در وب سايت هاي فروشگاهي از Schema و ريچ اسنيپت ها استفاده مي كنيد؟

مشخص شده است كه ريچ اسنيپت ها با افزايش ترافيك، شرايط بهتري براي وب سايت شما به وجود مي آورد. در حقيقت، بسياري از شركت ها هنگام استفاده از ريچ اسنيپت ها مطابق سايت MOZ، شاهد افزايش 20 تا 30 درصدي در نرخ هاي تبديل خود هستند.

اين يك مسئله كاملا منطقي است زيرا كاربران قبل از دسترسي به سايت اطلاعات بيشتري در مورد صفحه كسب مي كنند.

Schema.org يك استاندارد در برنامه نويسي وب سايت ايجاد كرده است تا به توسعه دهندگان اجازه دهد كدي را كه موتورهاي جستجو به دنبال آن هستند، در خود جاي دهند.

اين موضوع به شما امكان مي دهد اسنيپت هاي خاصي از جمله بررسي، قيمت گذاري و غيره را در آن قرار دهيد كه مي توانند توسط گوگل در يك قالب منحصر به فرد نمايش داده شوند.

در ژوئن سال 2011، گوگل رسما وب سايت schema.org را معرفي كرد و استفاده از schema را در نمايش نتايج آن ها شروع كرد.

عناصر مختلف زيادي وجود دارد كه مي تواند در يك وب سايت مورد استفاده قرار گيرد اما براي اين مقاله ما به طور عمده عناصري را كه از يك وب سايت فروشگاهي سود مي برند را پوشش مي دهيم.

معمولا Schema هايي كه براي سايت هاي فروشگاه اينترنتي و تجارت الكترونيك استفاده مي شود شامل رتبه بندي محصولات، برند ها، مدل، شناسه محصول، پيشنهادات و بررسي ها مي باشد.

سئو         طراحي سايت خبرگزاري       طراحي سايت فروشگاهي

تمام اين برچسب هاي schema را مي توانيد در صفحه اطلاعات مربوط به محصول schema.org پيدا كنيد. اضافه كردن ميكروداده هاي schema در وب سايت بسيار آسان است زيرا آن ها صرفا تكه كدي از HTML هستند.

به عنوان مثال، يك برچسب از “itemprp=”reviews در بخش كد وب سايت براي بررسي هاي شما قرار مي گيرد.

اگر به اين روش فكر كنيد، اطلاعات اضافي در نتيجه جستجو به كاهش اضطراب كاربران در انتخاب صفحه اي كه مربوط به آنچه در جستجوي آن هستند، كمك مي كند.

آن ها فكر خواهند كرد كه هنگام كليك كردن بر روي نتيجه جستجو، تصميم درستي گرفته اند.

به عنوان مثال، اگر يك ريچ اسنيپت را در صفحات محصول خود اجرا كنيد، نتايج جستجوي شما شامل در دسترس بودن محصول، قيمت گذاري و بررسي محصولات شما خواهد بود.

در اصل، شما مي توانيد كل قله بازاريابي محصول خود را از طريق يك ريچ اسنيپت ارتباط برقرار كنيد و نتيجه جستجوي خود را بسيار قدرتمند كنيد.

در واقع نوع وب سايت شما مهم نيست اما اينكه بتوانيد ريچ اسنيپت ها را در سايت خود ايجاد كنيد، مطمئنا باعث مي شود تا وب سايت شما در كمترين زمان ممكن، پيشرفت كند و بازديدهاي بيشتري نسبت به قبل، دريافت كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.